marți, 7 decembrie 2010

Tehnician operator tehnica de calcul

La aceasta clasa se stiudiaza 11 module de specialitate dintre care cele mai importante si mai apropiate de acest profil sunt :

Clasa a XI-a:

Modulul X
Modulul « Asamblarea unui sistem de calcul» se adresează elevilor ,de la  liceu tehnologic, profil tehnic, specializarea « Tehnician operator tehnică de calcul».


Modulul « Construirea unui sistem de calcul » este un ansamblu care poate fi parcurs independent oferind elevilor cunoştinţe şi abilităţi precise pe care beneficiarii le pot verifica în diferite faze ale însuşirii.
Abordarea modulară  ofera următoarele avantaje:
• orientarea asupra celui care învaţă, respectiv asupra disponibilităţilor sale, urmând să le pună mai bine în valoare;


- Gradarea sarcinilor de la simplu la complex utilizând fişe de lucru.
- Fixarea unor sarcini deschise, pe care elevii să le abordeze la niveluri diferite.

- Utilizarea unor metode active-interactive
- Utilizarea calculatorului pentru obţinerea de informaţii şi utilizarea unor softuri educaţionale specifice domeniului.
Pentru evaluarea competentelor incluse în programa şcolară de Structura sistemelor de calcul se utilizeaza metode si instrumente moderne de evaluare:
- Fişe de lucru (în clasă, acasă).
- - Portofoliul, ca instrument de evaluare flexibil, complex, integrator, ca o modalitate de înregistrare a performanţelor elevilor pe o anumită durată de timp.



Se evaluează numai competenţele din acest modul, evaluarea altor competenţe nefiind relevantă. O competenţă se evaluează o singură data. Demonstrarea unei alte abilităţi în afara celor din competenţele specificate este lipsită de semnificaţie în cadrul evaluării. Elevii trebuie evaluaţi numai în ceea ce priveşte dobândirea competenţelor specificate.

Pe parcursul modulului se realizează evaluare continuă, prin aplicarea instrumentelor de evaluare continuă prevăzute în Standardul de Pregătire Profesională (probe scrise, probe orale, probe practice), iar la şfârşitul lui se realizează evaluare sumativă, pentru verificarea atingerii competenţelor. Rezultatele evaluării continue vor fi consemnate în foaia matricolă a elevului, alături de rezultatele de la celelalte discipline de cultură de specialitate şi de la disciplinele de cultură generală.
Dobândirea competenţelor pentru nivelul trei de calificare se va certifica pe baza rezultatelor obţinute în urma aplicării instrumentelor de evaluare a competenţelor.

La încheierea cu succes a unei evaluări, este suficient un feedback de felicitare. În cazul unei încercări nereuşite, este esenţială transmiterea unui feedback clar şi constructiv. Acesta trebuie să includă discuţii cu elevul în legătură cu motivele care au dus la insucces şi identificarea unei noi ocazii pentru reevaluare, precum şi a sprijinului suplimentar de care elevul are nevoie. Pentru recuperare se poate propune o perioadă de către evaluator sau de către elev, dar numai în limitele orarului şcolar.
Reevaluarea trebuie să utilizeze acelaşi instrument, deşi locul de desfăşuare a evaluării poate fi modificat.


Între competenţe şi conţinuturi este o relaţie bine determinată: atingerea competenţelor implică conţinuturile tematice, iar parcurgerea acestora asigură dobândirea de către elevi a competenţelor dorite.
Pentru atingerea competenţelor dorite, activităţile de învăţare - predare vor avea un caracter activ, interactiv şi centrat pe elev, cu pondere sporită pe activităţile de învăţare (nu pe cele de predare), pe activităţile practice (mai puţin pe cele teoretice) şi pe activităţile privind dobândirea abilităţilor sociale.


Modulul XI: .
Modulul « Sisteme de operare si programe specifice » se adresează elevilor din clasa a XI-a, liceu tehnologic, profil tehnic, specializare « Tehnician operator tehnică de calcul». Modulul se studiază în cadrul curriculum-ului în dezvoltare locală.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu